دلفین ها می توانند با جملات کامل با هم صحبت کنند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1246
نویسنده : عرفان اکبری
فقط خانواده سگ ها نیستند که می توانند زبان های پیچیده را متوجه شوند. محققان فهمیدند دلفین ها قادر به صحبت کردن با یکدیگر با جملات کامل هستند؛ جملاتی که به 5 کلمه هم می‌رسند...

دلفین ها می توانند با جملات کامل با هم صحبت کنند

فقط خانواده سگ ها نیستند که می توانند زبان های پیچیده را متوجه شوند. محققان در ذخیره گاه طبیعی Karadag (ذخیره گاه طبیعی یا اندوخته طبیعی محدوده ای است که به خاطر حفظ گیاهان یا جانورن و یا ویژگی های آن منطقه از آن محافظت می‌شود.) واقع در فئودوسیا روسیه به یک کشف فوق العاده رسیده اند. آنها فهمیدند دلفین ها قادر به صحبت کردن با یکدیگر با جملات کامل هستند؛ جملاتی که به 5 کلمه هم می‌رسند.

سالهاست که می‌دانیم دلفین ها موجوداتی هوشمند هستند و برای هشدار به یکدیگر به طور منظم سیگنال ارسال می‌کنند؛ آنها از جیغ و صدای های تیز استفاده می‌کنند.

محققان در Karadag توانستند مکالمه یک جفت دلفین پوزه بطری به نام Yasha و Yana که در دریای سیاه قرار داشتند را ضبط کنند؛ آنها از نوع جدید میکروفون زیردریای استفاده کردند که توانایی تشخیص صدای های مختلف دلفین ها را دارد. محققان فهمیدند که این حیوانات از کلمات استفاده می‌کنند و عجیب تر آنکه آنها صبورانه منتظر می مانند تا صحبت طرف مقابل تمام شود و بعد جواب می‌دهند.

تنها کاری که باید انجام دهیم این است که بفهمیم آنها چه می‌گویند.

منبع: engadget

ساحل فیزیک



:: موضوعات مرتبط: مطالب علمی , ,
:: برچسب‌ها: صحبت دلفین ها , دلفین پوزه بطری , دلفین Yasha و Yana ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: